جابجایی و بایگانی، امحا و تخریب، ویرایش و حذف، بررسی و اصلاح، وضعیّت جاری

تعداد پاراگرف: 3

گمان نمی‌بریم تبدیل سه مسجد مذکور، نبی و حرام و القصی پس از تخریب به بخشی از دانشگاه مناسب باشد. چهارده و سی و نه دقیقهٔ جمعه هفده دی هزار و چهارصد شمسی.

هشت و پنجاه و یک دقیقهٔ یکشنبه بیست و سه آبان هزار و چهارصد شمسی، آیا الان پوشیدن لباس روحانیّت خطرناک تر است یا بیرون آوردن آن به یکباره، آیا تفتیش و تعدّی به عقاید دلیل این حکایت است و مرتفع شدن آن برطرف شدن این موضوع را نیز در بر دارد، اگر چنین است هزینهٔ آن چیست. ما پیشتر جابجایی و بایگانی کعبه در اطراف نقطهٔ محور زمین در قطب جنوب و امحای دست کم مقبره‌های نجف و کاظمین و کربلا و خراسان و قم و سیاوشان و شیراز و یکی در بقیع را مقرّر داشته‌ایم، شکافتن قبر، امحای محتویات آن و با خاک کف زمین همسطح کردن و درخت کاری میوهٔ جنگلی را مقرّر داشته‌ایم و هر آن مقبره که به آن سلسله می‌رسد و از آن به دست این قبیل افراد و دلق پوشان و مدّعیان این انحرافات نقل شده است، باقی امامزاده‌های غیر محرز تولیدی این قبیل تنها تخریب مقرّر است و اگر قبری و جنازه‌ای باشد قبر باقی می‌ماند، همینطور تخریب تمامی لانه‌ها و جرثومه‌های فساد(مساجد و حوزه ها) و حسینیه و زینبیه و فاطمیه و مهدیه و تکیه‌ها و هر آنچه از این دست موجود است، مسجد النبی، مسجدالحرام و مسجدالاقصی تبدیل به لابی دانشکده و دانشگاه‌هایی می‌گردند که به روزترین علوم را تدریس خواهند کرد در سوریه نیز مسجدی مناسب این کار به نظر موجود است، مراسم حج در همان نام به فستیوال علوم و فن آوری مبدّل شدن را مقرّر دارد. تخریب تمامی کنیسه‌ها و مراکز پرورش خاخام از آن دست نیز مقرّر است و همینطور مراکز پرورش مفتی که معادل جرثومه‌های فساد(حوزه‌ها) است. در مورد کلیساها موارد مطرح اعتراف و ازدواج است که در نظر ما به آن حدّی نیست که از بنیان نیاز به ریشه کنی احساس شود. ویرایش قرآن و حذف آیاتی که ترویج توحّش و تبعیض دارند مقرّر است، در این خصوص پیشتر نسبتا مفصّل مواردی از اصل حکایت آیه‌ها و شرایط آن عصر مطرح شده است و اینکه محمّد هیچ وقت در عمل آن خشم را پیاده نساخته است امّا به هر ترتیب به نظر طی اعصار این مکتوبات باعث چنین انحرافات و بروز توحّشاتی خارج از دایرهٔ انسان شده است. ویرایش و حذف آیاتی که باعث ایجاد و گسترش فاشیسم می‌گردند نیز از تورات مقرّر است، به نام موسی که نجات جان یک نفر را نجات جان بشریّت می‌داند جملاتی افزوده‌اند در این باب که رباخواری تنها برای نزدیکان و خویشان خویش نداشته باشید و دادنش به غیر بلا مانع است.

در مجموع چنین به گمان و ارادهٔ ما رسیده است.